De vorbă cu echipa de developeri 123ContactForm, compania cu peste €1M investiție și clienți în peste 185 de țări

De fiecare dată când ne intersectăm cu un alt startup ne încearcă un puternic sentiment de deja vu. Apoi, pe măsură ce le auzi povestea, prin cap se derulează, cu o viteză fulgerătoare, imaginile începuturilor. E un sentiment atât de frumos încât ții neapărat să îl împărtășești. Așa că, mai jos, direct din interior, de la membrii echipei, îți dezvăluim detaliile succesului 123ContactForm.

Este vorba despre o companie 100% autohtonă, cu o piață internațională, care a primit o investiție de peste 1M de euro, cu sute de mii de utilizatori din 185 de țări. Destul de impresionant, nu?

Dar înainte de a afla insight-uri din cadrul echipei, în mod special din interiorul echipei de developeri, mai menționăm câțiva indicatori care ne-au impresionat și care prefigurează potențialul de viitor:

– Clienți: Heineken, NASA, Hilti, Nike, Nokia, Nikon;

– Compania e în top 5 form builders din lume;

– Echipa numără peste 60 de persoane;

Dincolo de cifre, îl lăsăm pe Alin Tuhuț, Product Owner al proiectului să îți povestească mai multe despre 123ContactForm ca întreg, dar și despre echipa pe care o conduce.

În a 2-a parte a interviului vei avea ocazia să-i cunoști personal și pe membrii 123ContactForm.

Ba chiar, în cazul în care îți dorești să îi cunoști și mai personal de atât, să știi că poți vedea aici joburile disponibile.

Gata. Alin, ai legătura!

1.De ce și-ar dori cineva să lucreze pentru 123ContactForm?

Pentru că este o oportunitate cu care nu te întâlnești prea des, în special la noi în țară. Vorbim de posibilitatea de a pune umărul la construcția unui produs 100% autohton cu target internațional, cu sute de mii de utilizatori din toată lumea (185 de țări) și bineînțeles cu toate provocările care survin la un proiect de o asemenea anvergură.

Mediul este excelent pentru un programator cu multă experiență, dar și pentru o persoană dornică să învețe și să muncească într-un mediu plăcut, cu oameni de treabă și inteligenți. Ba mai mult, cafeaua, glumele și fructele proaspete țin pe toată lumea la câteva minute de vorba bună.

2. Care consideri că e cea mai întâlnită calitate pe care o au colegii tăi?

E greu să aleg doar una singură, pentru că suntem un colectiv și ne completăm unii pe alții.
Aș dori să remarc totuși ambiția, pofta de viață și dorința de a învăța lucruri noi, inteligența și umorul.

Funcționăm bine împreună, ca echipă, și cred că una din cele mai mari calități pe care le poate avea un developer este capacitatea de a lucra cu uneltele și în condițiile disponibile. Din punctul meu de vedere, acest “working with the tools at hand” și orientarea spre soluții e una din abilitățile care definesc un adevarat un profesionist. Și mă bucur să fac parte dintr-o echipă unde, indiferent dacă lucrăm într-o zonă cu cod mai vechi sau folosim tehnologii de ultimă generație, ceea ce contează în primul rând este să livrăm soluții.

3. Care crezi că va fi elementul care-l va impresiona din prima clipă pe un nou angajat, odată ce trece pragul companiei voastre?

Cu siguranță primul lucru care-l va impresiona din prima clipă pe un nou angajat sunt oamenii.
Și pot spune asta din propria experiență, pentru că exact același lucru mi s-a întâmplat și mie la început. Pot confirma că suntem o companie care pune accentul pe oameni și care, în același timp, se definește prin ei.

4. Ce înseamnă departamentul de developeri, oameni, echipă, provocări, planuri de viitor…

Pentru noi înseamnă ADN-ul unei companii de IT. Chiar așa se numește echipa noastră: “DNA”.
Bineînțeles că fără celelelalte departamente, Marketing, Sales, Customer Suport etc. nu am putea realiza nimic, dar departamentul de Dezvoltare are un rol principal, fiind cel care setează ritmul, viteza cu care avansăm.

De aceea, în fiecare zi ne folosim de date pentru a lua decizii. Ne-am construit un sistem care ne permite să măsurăm în timp real cum se comportă aplicația noastră din toate punctele de vedere, de la metrici de performanță la metrice de business și produs — un sistem de ultimă generație care folosește cele mai moderne tehnologii din industrie.

grafice, 123ContactForm, startup, programming, developer, Q&A, web designer

În fiecare zi experimentăm și învățăm tot mai multe despre produs și utilizatorii noștri. Introducem funcționalități noi și modificăm produsul folosind un mecanism de testare A/B, pentru a compara și stabili care versiune performează mai bine.

Avem multe planuri și idei care abia așteaptă să fie testate. Vrem să facem 123ContactForm cel mai bun form builder din lume. Ne dezvoltăm și creștem foarte repede și ca atare sunt în căutare de developeri ambițioși care să ni se alăture în această provocare.

5. Care sunt tipurile de joburi pe care le oferă compania?

Oferim o paletă bogată de joburi din diverse domenii, cum ar fi: specialiști în customer support, senior web developers, specialiști Q&A, web designers, specialiști în online marketing și consultanți de business.

De asemenea, în cadrul companiei există posibilitatea ca oamenii să se dezvolte. Ei se pot transfera dintr-un departament în altul, în functie de nevoile business-ului, cât și de aspirațiile lor. Cel mai bun exemplu în acest sens sunt colegii noștri care au venit pe un job de Customer Support Specialist și au mers apoi fie spre marketing, development sau Q&A.

Un lucru extraordinar mi se pare faptul că avem colegi care sunt alături de companie încă de la inceputurile ei, care lucrează și astăzi aici.

6. Cum nu ar trebui, sub nicio formă, să fie un candidat interesat de un job din cadrul 123ContactForm?

Delăsător și/sau arogant.

7. Descrie pe scurt atmosfera zilnică de la birou.

În general, ajung la birou la ora 8:30. La alte companii asta ar însemna că sunt printre primii, dar la noi, când ajung eu, cel puțin 10 colegi sunt deja la muncă.

După un scurt daily scrum în care fiecare e informat despre activitatea colegilor, de obicei urmează o coadă la cafea și o evadare în masă afară, pentru o gura de aer proaspăt sau doar pentru a aprinde o țigară și a povesti cu alți colegi, din alte departamente.

Apoi, în jur de ora 11, Florin, CEO-ul nostru, vine să își facă “rondul de dimineață”, adică să ne salute pe fiecare. Bineînțeles că pe unii dintre noi ne salută deja a treia oară în ziua respectivă, dar cine mai pune la socoteală? 🙂

În funcție de ziua din sprint (care la noi ține două săptămâni), fie avem ocazia să lucrăm la tot ceea ce ne-am propus pentru sprintul în curs, fie îl  planificăm pe următorul. Dacă avem noroc și prindem o zi de final de sprint, încheiem ziua de lucru cu un joc de LaserTag, pingpong sau un pahar de vorbă bună într-un local din apropiere.

În cadrul ședinței de planificare, oamenii din echipă vin cu idei proprii atât pentru formarea task-urilor, cât și pentru îmbunătățirea produsului, astfel că există provocări în permanență. În cadrul ședinței de retrospectivă, care are loc după fiecare sprint, se discută ce a fost bine și ce ar putea fi îmbunătățit. Fiecare membru al echipei este încurajat să vină cu ideile și părerile sale, să dezbată. Cu alte cuvinte, să se implice.

8. Cu ce este diferită cultura voastră organizațională comparativ cu una standard?

Cultura noastră organizațională se bazează pe modul în care oamenii colaborează, pe respectul pentru munca și ideile lor. Așa cum am mai precizat, fiecare angajat este încurajat să își exprime punctul de vedere, să își sprijine colegii și să vină cu idei noi.
Nu suntem simpli roboței care doar executăm.
În fiecare zi suntem provocați să venim cu soluții creative.

Oamenii se simt in largul lor, sunt încurajați să se autodezvolte, să aibă satisfacție din munca lor și să țină pasul cu ce se întâmplă în domeniul lor de activitate, putându-și dezvolta și utiliza la capacitate maximă abilităţile.

9. Cum încurajați creativitatea, dezvoltarea personală și profesională a echipei?

În fiecare zi încercăm să aplicîm conceptul acesta de “think like a user”. Atunci când apar dezbateri între colegii de la relații cu clienții și developeri legate de funcționalitățile specifice din produs, întotdeauna aplicăm acest principiu. Ne punem în pielea utilizatorului și explorăm situația exclusiv din perspectiva lui. Ne întrebăm adeseori: ca utilizator, mă aștept la acest rezultat dacă fac acțiunea X? Astfel, cazul este mult mai ușor și rapid de rezolvat.

Mai mult decât atât, fiecărui angajat îi este alocat un buget anual care îi oferă posibilitatea să participe la diverse evenimente și cursuri din domeniul său, în țară sau în străinătate. Organizăm și sesiuni de prezentare de cărți, team buildings, avem o conferință internă, programul este flexibil iar ieșirea cu echipa are loc cel puțin o dată pe lună.

123ContactForm, startup, programming, developer, Q&A, web designer

10. Care crezi că e cel mai mare atuu pe care 123ContactForm îl are, în comparație cu alți angajatori?

Provocarea.
După cum aminteam și mai sus, analizăm regulat zeci de metrici, iar unele cifre nu sunt deloc roz. Unii le-ar putea vedea ca un failure, dar noi le vedem ca o oportunitate, o oportunitate de a crește, de a ne depăși. Acest opportunity of growth îl simt atât pentru companie, cât și pentru fiecare dintre noi ca indivizi.

11. Povestește-ne care a fost cea mai reușită activitate organizată cu colegii

Mi-este greu să mă rezum la una singură.
Team building-ul de la Moneasa, când am petrecut cu toții un weekend remarcabil la munte e una din ele.

Apoi îmi aduc aminte cu multă plăcere și de un alt eveniment, un fel de conferință internă în cadrul căreia fondatorii și managerii departamentelor au prezentat un status report vis a vis de rezultatele din primul trimestru și planurile de viitor. Evenimentul a continuat cu două workshop-uri foarte utile, dar și amuzante în același timp.

123ContactForm, startup, programming, developer, Q&A, web designer

O altă activate reușită s-a petrecut într-o vineri, când ne-am propus să petrecem câteva ore lucrând la un altfel de proiect, ceva diferit de activitatea noastră de zi cu zi.
Ne-am pus să construim ceea ce numim T V Metrics Machine, adică un sistem care ne permite să afișăm pe un TV sau monitor, prin rotație, diverse metrice din produs. Iar asta sincron, în mai multe încăperi din firmă. Am luat două sisteme Raspberry Pi de ultimă generație și ne-am împărțit în două echipe. Restul e istorie!

123ContactForm, startup, programming, developer, Q&A, web designer

123ContactForm, startup, programming, developer, Q&A, web designer

Pentru a-i cunoaște mai bine pe membrii echipei 123ContactForm, i-am scos din birou și le-am pus trei întrebări ”mai personale”,  din categoria celor pe care probabil le-ai pune și tu dacă ai avea ocazia să ieși cu ei la o discuție înainte de interviu.

Care a fost primul lucru pe care l-ai gândit când ai trecut pragul companiei?

Werner Banyacskay:
Că aici oamenii mă respectă pentru ceea ce fac.

Raul Molnar:
Ia uite chestia aia cu “La mulți ani!” din poze. Cred că sunt oameni faini.

Mădălin Crestescu:
E prea complicat pentru mine 🙂

Alexandru Rădoi:
Nu am gândit prea multe, m-am băgat cu capul înainte.

Iulian Bojincă:
They seem like a nice bunch. (erau numai 7 când am venit).

Vlad Dragomir:
Ce cald e aici! 🙂

Nadia Negoiță:
”Mamă, ce bine că au aer condiționat și cafea.” Fiind o căldură de peste 30*C în luna în care m-am angajat, am ajuns să apreciez răcoarea, chiar dacă era indusă :D.

Gabriel Gardaș:
Câți oameni sunt aici și câte lucruri… 🙂

Andreea Grigoraș:
De ce sunt atâtea geamuri?

Alin Tuhuț:
Wow, cat de mulți sunteți! 🙂

Auto portret

Werner Banyacskay:
Am 22 de ani, dintre care 6 ani sunt experiență în domeniul web. Pasiunea mea a început în liceu, pe vremea când am făcut multe experimente, din câte am învățat o groază de lucruri.
Dacă e să trec prin memoriile experiențelor mele în domeniu, pot spune cu certitudine că 123ContactForm a fost și este una dintre cele mai mari surse de dezvoltare profesională pe care am trăit-o.

Raul Molnar:
Am opt ani de experiență în programare. Nu-mi plac telenovelele și nici nu ascult manele. Vă recomand filmul ”Oscar” (1991).

Mădălin Crestescu:
Sunt Mădălin, lucrez de 4 ani în IT, sunt pasionat de bodybuilding, sunt cântăcios, developerii “îmi doresc moartea”, uneori.

Alexandru Radoi:
Sunt Alex, am 4 ani de experiență în web development, îmi plac înotul și glumele din birou. Am mereu la mine monede de 50 bani pentru glume proaste.

Iulian Bojinca:
Nu neapărat serios, dar nici vulgar.

Vlad Dragomir:
Sunt Vlad, îmi plac serialele, roșiile și cartofii și când glumesc, uneori lumea râde.

Nadia Negoita:
Am 3 ani de 123ContactForm și pot spune că încă n-am apucat să mă plictisesc. Colectivul, task-urile, constituie mediul perfect pentru a crește pe toate planurile.

În timpul liber ador să inot, să colorez și să citesc. Pot vorbi cu ușurință despre orice, iubesc viața pe care o văd ca pe un dar special și încerc să iau de la viață tot ce se poate.

Gabriel Gardas:
Sunt angajat în cadrul companiei în calitate de Quality Assurance. Îmi place să descopăr și să vad cât mai multe aspecte ale unei probleme și să pun intrebari.

Andreea Grigoras:
Nu am mai ras de aproximativ 10 minute. Îmi place cafeaua, atmosfera din birou și să mă joc cu post it notes pe tabla de Sprint.

Alin Tuhuț:
Still hungry, still foolish!

Ce anume vă place cel mai mult la munca pe care o faceți la 123ContactForm? Ce ați învățat din asta? Care a fost cea mai mare satisfacție profesională avută în cadrul companiei?

Werner Banyacskay:
Unul dintre cele mai valoroase lucruri pe care 123ContactForm mi le oferă sunt libertatea și responsabilitatea. Libertatea mă ajută să îmi folosesc creativitatea, să mă dezvolt și să contribui la această firmă cu ce pot eu mai bine.
În schimb, responsabilitatea mă face conștient de cât de important este să îmi folosesc mintea și libertatea ca să fac ceva ce contează și merită, iar în același timp să mă satisfacă intelectual.

Raul Molnar:
Echipa. Sunt oameni faini. După câțiva ani de freelancing am învățat să lucrez mai bine în echipă.

Mădălin Crestescu:
Îmi place flexibilitatea și oportunitatea de a învăța lucruri noi iar cea mai mare satisfacție a fost când s-a promovat secțiunea payments și oamenii au fost foarte mulțumiți.

Alexandru Rădoi:
Îmi place atmosfera calmă și glumeață din birou. Am învățat să nu presupun că merge ceva, ci să testez. Cea mai mare satisfacție profesională a fost când am reușit să mă obișnuiesc cu platforma și modul în care funcționează.

Iulian Bojincă:
1. Lucrul pe un produs folosit de sute de mii de useri.
2. Userii noștri, stăpânii inelului.
3. Șansa de a lucra cu unii colegi cu care altfel poate n-aș fi ajuns să lucrez.

Vlad Dragomir:
Cel mai mult îmi place atmosfera de la birou. Am învățat că e fain să lucrezi cu oameni faini. Cât despre satisfacție profesională, când am testat plățile cu Avangate și au mers aproape perfect. :D.

Nadia Negoiță:
Îmi place mult dinamismul din cadrul echipei. Cerințele unui proiect se pot schimba de pe o zi pe alta, ceea ce te face să devii mai creativ în a căuta soluții.
Colaborarea e deosebită fiindcă în cadrul firmei se pune mare accent pe ideile tale. Aș putea spune că este o comunitate faină în care diversitatea este premiată. La finalul unui proiect, concluziile rezultate din urma colaborării sunt minunate.
Pe lânga asta, apreciez faptul că înveți ceva nou zilnic. Când mă refer la învățare, menționez și aspectul practic al acesteia. E superb să te izbești de un concept nou și în clipa următoare să ți se acorde încrederea să il pui în practică.
Ca evoluție , am trecut de la Support Specialist la Business Analyst. Experiența acumulată discutând cu clienții îți
oferă un alt nivel de înțelegere a ceea ce își dorește de fapt clientul de la produs. Aceste cunoștințe m-au ajutat mult pentru a construi o fundație de cunoștințe cu privire la utilizatorul nostru. Temelia respectivă constituie punctul de plecare pentru noua mea poziție de analist.

Gabriel Gardaș:
Incă descopăr potențialul companiei și al colegilor cu care lucrez.

Andreea Grigoraș:
Îmi place că nu am timp să mă plictisesc și mereu am ocazia să învăț lucruri noi. Am învățat să fiu mai maleabilă, să am răbdare și cum să fac parte dintr-o echipă. Satisfacția profesională principală de până acum a fost oportunitatea de a învăța o noua ideologie și un nou mod de lucru, altfel decât cel clasic, sub formă de Scrum.”

Alin Tuhuț:
Fiecare zi vine cu provocările ei. Apoi trag linie și o iau de la capăt. Am învățat că am ceva de învățat de la fiecare coleg.

Dacă ”discuția” pe care tocmai am avut-o cu cei de la 123ContactForm ti-a starnit curiozitatea, poti vedea aici joburile disponibile.

Spor și zi faină!

Articole similare

10…2…1

10 universități, 2 luni, 1 rețea Suntem în viteza a cincea cu proiectul SmartDreamers Universities, prin care simplificăm legătura dintre companii și cei mai talentați studenți. Nu am verificat dacă...

Damian Samoila

1,5 minute

Work @ Steelcase, the company that brings out the best in everyone

Steelcase is an important name in the furniture industry, present on the global market for over a century, with products dedicated to workspaces, educational and health environments. Although many of...

Echipa SmartDreamers

3 minute

Am combinat locul de muncă și bicicleta. A ieșit survey-ul Green Mobility by SmartDreamers&Pegas

În luna septembrie, am derulat un studiu împreună cu partenerii noștri de la Bicicletele Pegas. Tema survey-ului a fost legată de folosirea bicicletelor în transportul către și de la locul...

Damian Samoila

3,5 minute
MERGI PE SMARTDREAMERS.RO